وظیفه و نقش رسانه های ملی و محلی در امید بخشی به مردم

استان خراسان رضوی
یادداشت سیاسی دکتر سید جلال امینی:

وظیفه و نقش رسانه های ملی و محلی در امید بخشی به مردم

در یک جمع بندی، در شرایطی که ما در جنگ ادراکی و شناختی دشمن هستیم و آنان با کمک نفوذی های داخلی و ابزار رسانه، بمبارانی از سیاه نمایی ها و القائات یاس و ناامیدی را دامن می زند نقش رسانه های ملی و رسانه های محلی میتواند در خنثی سازی توطئه دشمنان و تزریق نشاط به جامعه بسیار نقش کلیدی و حیاتی است که امیدواریم این نقش را بیش از گذشته از رسانه هایمان شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی  بسیج اساتید خراسان رضوی در این یادداشت امده است:

امید و سرمایه اجتماعی از مولفه های دارای اهمیت در جامعه است که نبود آن باعث یاس و ناامیدی در جامعه می شود.
رسانه ها باتوجه به شرایط جامعه در امیدوار نگه داشتن افکار عمومی نقش خیلی مهمی می توانند ایفا کنند مثلا در نمایش فیلم های ایرانی پایان فیلم امیدوارانه باشد خیلی تاثیر گذار است . پخش اخبار امیدبخش و واقعی و موثق ، آن هم به هنگام و فراگیر ،دقیقا نقطه مقابل تلاش دشمنان اسلام و انقلاب است که آن ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند، روح امید در مردم را می خواهند تخریب کنند و افق آینده کشور را تیره و تار نشان دهند مخصوصا که اکنون رسانه ها بخش جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده اند، چه در بعد مثبت چه منفی ، واثراتش گسترده و فراگیر است.
در بعد مثبت رسانه های ملی و محلی ،رسانه ها می توانند در امیدبخشی به جامعه با آگاهی و بصیرت، نقش آفرینی کنند، از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار رسانه ها در بحث امیدبخشی به جامعه می تواند انعکاس رسانه ای خدمات نظام به مردم باشد. مقابله با جبهه رسانه ای دشمن، کمک به اصل رضایت مندی مردم، آن هم با اطلاع رسانی صحیح و حلقه وصل مطالبات مردم به مسئولان که دلسوزانه صدای حقیقی مردم را بتوانند به گوش مسئولان برسانند و در انتشار اخبار البته امانت دار باشند از کم و زیاد کردن، تحریف و تقطیع سخنان و انتخاب تیتر های حاشیه ساز و یاس آفرین باید پرهیز بشود و نکات برجسته و ظرفیت های مثبت فراوانی که وجود دارد آن هم به معنای واقعی در مسیر امید بخشی می تواند تبیین شود  که در رسالت جهاد تبیین، نقش رسانه ،نقش محوری است و البته نقاظ ضعف و و اقعیت ها را هم با شفافیت و ارائه راه حل های مناسب و بدور از غرض ورزی و جهت گیری های شخصی و جناحی می تواند بیان شود.
در یک جمع بندی،  در شرایطی که ما در جنگ ادراکی و شناختی دشمن هستیم و آنان با کمک نفوذی های داخلی و ابزار رسانه، بمبارانی از سیاه نمایی ها و القائات یاس و ناامیدی را  دامن می زند نقش رسانه های ملی و رسانه های محلی میتواند در خنثی سازی توطئه دشمنان و تزریق نشاط به جامعه بسیار نقش کلیدی و حیاتی است که امیدواریم این نقش را  بیش از گذشته از رسانه هایمان شاهد باشیم.
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.