برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

استان خراسان رضوی
با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان :

برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

انسان می‌تواند در دوران زندگی خود نیز در راه شهادت قرار بگیرد. حتی اگر پایان مرگ او با شهادت نباشد باز هم شهید در راه خدا محسوب خواهد شد. فردی که شهادت در طول زندگی او جاری و ساری باشد نگاهش به مسائل متفاوت خواهد بود و شهید به حساب خواهد آمد.

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی در آغاز مراسم دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوشآمدگویی در سخنانی گفت: بر ما واجب است که از سلوک و رفتار سردار سلیمانی درس بگیریم و در زندگی خود استفاده کنیم. یکی از رفتارهای ایشان که الگوی مناسبی برای همه ما است لبخند و نگاه نافذ سردار سلیمانی است که همواره، در همه تصاویر و لحظات ثبت شده از ایشان به چشم می‌خورد.

همچنین اشاره کرد: شهید از خود می‌گذرد و به این می‌اندیشد که چه کاری می‌تواند برای رشد و هدایت دیگران انجام بدهد.حاج قاسم سلیمانی نیز همین‌گونه بود و در این نگاه هیچ تبعیضی قائل نمی‌شد.و... .

ییی

در ادامه این مراسم آیت الله علم الهدی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به عنوان سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مسئله شهادت به عنوان یک جریان درونی و بیرونی در وجود انسان است.

وی افزود: این  فرمایش امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب که فرمودند: خدایا زندگی من برای اسلام نفعی نداشت ولی مرگ من را سرمایه اخروی من قرار بده تاثیر زیادی در رزمندگان و ترسیم تصویر ارزشمندی از شهادت داشت. به این معنا که اگر فرد در طول زندگی خود دارای کاستی در بندگی باشد می‌تواند با فدا شدن در راه دین آن کاستی را جبران کند.

ببب

ایشان ادامه داد: البته شهادت تنها در هنگام مرگ اتفاق نمی‌افتد بلکه شهادت یک جریان ارادی است همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: مومنان کسانی هستند که به خدا، وحی و معاد باور دارند و در عرصه این باورمندی هیچ تردیدی برای آن‌ها وجود ندارد و با جان و مال خود جهاد می‌کنند. این نکته نشان می‌دهد که شهادت باید در طول زندگی انسان حاصل شود. سردار حاج قاسم سلیمانی نمونه کامل و واقعی از شهادت است زیرا شهادت در طول زندگی او نیز قرار داشته است. محور تمام فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، نظامی و ... شهادت و فدایی شدن در راه دین است و نتیجه همین شهادت در زندگی در نهایت باعث شهادت در هنگام مرگ شد.

سسس

در انتهای این مراسم که با حضور جمع زیادی از دانشگاهیان و دلباختگان مکتب ایثار و شهادت برگزار گردید عبدالله شیخ از دانشجویان اهل سوریه دانشگاه فردوسی مشهد به ذکر خاطرات و نکاتی از شهید سردار سلیمانی پرداخت. همچنین از دو خانواده بزرگوار شهدای مدافع حرم در این مراسم  تجلیل به عمل آمده  و از آغاز فعالیت طرح جبهه‌ مقاومت دانشگاهیان خبر داده شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.