گفتمان اخلاق کاربردی و سبک زندگی معلمان

استان خراسان رضوی
به همت اندیشکده سبک زندگی:

گفتمان اخلاق کاربردی و سبک زندگی معلمان

شناخت خصوصیات زنان و مردان کمک شایانی در موفقیت زندگی زناشویی دارد و دانشجو معلمان عزیز باید کارگاه های مختلف در این زمینه بگذرانند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی گفتمان «اخلاق کاربردی و سبک زندگی معلمان» به همت اندیشکده سبک زندگی بسیج اساتید کانون بسیج اساتید فرهنگیان مشهد ، چهارشنبه ۱۳بهمن  در سالن کنفرانس پردیس شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

درابتدا  علیه رضاداد ،استادیار دانشگاه فرهنگیان و تسهیل گر گفتمان ضمن برشمردن اهداف گفتمان و معرفی سخنران، دکتر سید مسعود عمرانی استادیار گروه معارف دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان حاضر  به طرح موضوع اصلی در خصوص سبک زندگی معلمان پرداخت.

سپس مسعود عمرانی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان  با طرح سوال و پرسش از دانشجویان حاضر خواست تا نظرات خود را در خصوص خودآگاهی، توجه به مسأله کفویت در ازدواج، و چگونگی شناخت هم کفو بیان نمایند.

وی در ادامه: با بیان  نکاتی نظیر مدیریت برنامه های روزانه، لطافت شغل معلمی، لزوم مراجعه به مشاور پیش از ازدواج، آشنایی با نحوه پرسیدن سوالات در خواستگاری نظیر سوالات غیر مستقیم و یا قرار دادن فرد در موقعیت های فرضی توسط دانشجویان  دیدگاه های آنان  مورد مداقه و نقد قرار گرفت تا ضمن برانگیخته شدن کنجکاوی آنان چالش های مختلف چگونگی پی بردن به نظر افراد در خصوص مسایل مالی، نحوه مدیریت شغل و امور منزل توسط خانم شاغل متفکرانه دنبال شود  و در نهایت این نکته را متذکر گردید که جلسات خواستگاری مهمترین مرحله از شناخت صحیح است که باید مهارت های لازم برای آن را فراگرفت تا در ادامه مسیر زندگی و حتی مسیر شغلی همسران دچار تعارض نشوند.

 همچنین ایشان تاکید کرد، شناخت خصوصیات زنان و مردان کمک شایانی در موفقیت زندگی زناشویی دارد و دانشجو معلمان عزیز باید کارگاه های مختلف در این زمینه بگذرانند.

در خاتمه این گفتمان توسط حبیب الله تقی پور  معاونت پشتیبانی  پردیس شهید هاشمی نژاد و مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از اساتید گفتمان تقدیر شد و‌ بر ضرورت ادامه این گونه گفتمان های  ترکیبی(حضوری، مجازی) با توجه به ضرورت رعایت پروتکل ها تاکید گردید که می تواند  سبب پویایی اندیشه  و مشارکت و تعامل بیشتر دانشجو معلمان در این شرایط گردد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.