گفتمان سبک زندگی شهداء و بدفهمی های رایج

استان خراسان رضوی
به همت اندیشکده سبک زندگی:

گفتمان سبک زندگی شهداء و بدفهمی های رایج

شهدا نباید به عنوان قدیسانی مطرح شوند که جوانان تصوری ماورایی نسبت به آنان داشته باشند و جایگاه آنان را دست نیافتنی بدانند.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی  نهضت استادی بسیج خراسان رضوی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی  جلسه گفتمان «سبک زندگی شهدا و بدفهمی های رایج» در روز دوشنبه 1400/10/13 در سالن کنفرانس مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار گردید.
در این نشست حسن اسلامیان، پژوهشگر پسا دکتری، مدرس دانشگاه و مسئول کمیته گفتمان مقاومت تربیتی جبهه مقاومت دانشگاهیان به عنوان سخنران اصلی جلسه به طرح نتایج پژوهشی مطالعه سبک زندگی  یک صد شهید و ارایه الگوی زندگی این عزیزان در ابعاد سیاسی، اجتماعی، شخصیتی و معنوی پرداخت.
سپس منیره صالحی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان که اجرا و تسهیل گری گفتمان را برعهده داشت ضمن معرفی دو دانشجوی مقطع کارشناسی شرکت کننده در این جلسه از خانم علمدار، نویسنده کتاب سردار گمنام خواست تا ابعاد مطرح شده در این الگو را در زندگی شهید موسوی بایگی -که از خویشاوندان نزدیک ایشان می باشند- مورد تطبیق قرار دهد که در این بررسی ایشان به جای خالی بعد علمی سبک زندگی شهدا در نتایج الگوی مطرح شده اشاره نمود.

در پایان اعضای حاضر در نشست بر این نظر تاکید داشتندکه شهدا نباید به عنوان قدیسانی مطرح شوند که جوانان تصوری ماورایی نسبت به آنان داشته باشند و جایگاه آنان را دست نیافتنی بدانند.
این نشست به صورت مجازی مورد استقبال شرکت کنندگان قابل توجهی قرار گرفت.

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.