بیانیه در محکومیت اهانت به قرآن مجید

استان خراسان رضوی
دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد :

بیانیه در محکومیت اهانت به قرآن مجید

ضمن محکومیت شدید اقدامات موهن و هتاکانه به ساحت مقدس قرآن کریم، درخواست محاکمه فوری فاعلان مادی و معنوی این واقعه دین‌ستیزانه یا استرداد آن‌ها به کشورهای اسلامی جهت محاکمه مرتکبان و برخورد قاطع دولت‌های اسلامی با کشورهای متخلف، وظیفه دولت‌های غربی به ویژه کشورهای سوئد و دانمارک آن است که با پای‌بندی به کنوانسیون‌های بین‌المللی و جرم‌انگاری هر چه سریع‌تر اقدامات توهین‌آمیز نسبت به مقدسات اسلامی در سطح حقوق داخلی، مانع از نفرت‌پراکنی دینی شوند.

 

نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ* مِنْ قَبْلُ هُدًى لِلنَّاسِ وَأَنْزَلَ الْفُرْقَانَ إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَاللَّهُ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ (آل عمران؛ ۳ و ۴)

خداوند قرآن را به حق و راستی بر تو نازل کرد که تصدیق­کننده کتاب‌های پیش از خود است و تورات و انجیل را* پیش از آن برای هدایت انسان فرستاد و (سپس) قرآن را نازل کرد. مسلماً کسانی که به آیات خدا کافر شدند، برای آن‌ها عذابی سخت است و خداوند توانای شکست‌ناپذیر و صاحب انتقام است.

در ایام عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به قرآن کریم، سرچشمه جوشان رهنمودهای نورانی و راهنمای سعادت و نیکی توهین شد. اقدامات بی‌شرمانه، تؤطئه‌آمیز و موهن نسبت به کلام حیات‌بخش الهی، بخش دیگری از پروژه اسلام‌هراسی و آرایش جنگی در مواجهه تمدنی با آموزه‌های اسلامی است که مؤید گسترش روزافزون دین اسلام و نفوذ باورهای عمیق اسلام ناب محمدی در جهان غرب است. مسلمانان بابصیرت در سراسر جهان نیک آگاهند که اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط عوامل صهیونیستی و استکبار جهانی جهت انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت مظلوم فلسطین انجام می‌شود و هیچ‌گاه توسط پیروان ادیان آسمانی ارتکاب نمی‌یابد. با این حال، سکوت نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی در قبال این اقدام توهین‌آمیز، بار دیگر چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را نمایان ساخت. این در حالی است که بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هم‌چون اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، کنوانسیون محو همه اشکال تبعیض نژادی و ...  از یک‌سو، افراد از حق آزادی دین و مذهب برخوردارند و از سوی دیگر، کشورها ملزم هستند مانع از هر گونه تنفر دینی شوند. با توجه به تمرکز اسناد بین‌المللی مهم بر مقدسات دینی و تأکید بر این امر که آزادی بیان و رفتار نباید موجب توهین به مقدسات شود، اقدامات وهن‌آمیز و اهانت به مقدسات دینی به‌ویژه توهین‌های سازمان‌یافته به مقدسات اسلامی باید با تعقیب کیفری همراه شود. لذا، ضمن محکومیت شدید اقدامات موهن و هتاکانه به ساحت مقدس قرآن کریم، درخواست محاکمه فوری فاعلان مادی و معنوی این واقعه دین‌ستیزانه یا استرداد آن‌ها به کشورهای اسلامی جهت محاکمه مرتکبان و برخورد قاطع دولت‌های اسلامی با کشورهای متخلف، وظیفه دولت‌های غربی به ویژه کشورهای سوئد و دانمارک آن است که با پای‌بندی به کنوانسیون‌های بین‌المللی و جرم‌انگاری هر چه سریع‌تر اقدامات توهین‌آمیز نسبت به مقدسات اسلامی در سطح حقوق داخلی، مانع از نفرت‌پراکنی دینی شوند.

ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ  إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ(نحل، 125).

والسَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّهِ وَبَرَکَاتُهُ

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.