مراسم روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران

استان خراسان رضوی
همزمان با سراسر کشور:

مراسم روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران

دکتر بذرافشان مقدم هدف و نگاه سازمان بسیج اساتید را تربیت اساتیدی همچون شهید دکتر مصطفی چمران کرد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید خراسان رضوی در ابتدای این مراسم دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان این مراسم یاد و خاطره شهید چمران را گرامی داشت و گفت: در سخنان مقام معظم رهبری، شهید چمران را نخبه علمی و سرباز خطاب نموده اند. وی با اشاره به روحیات معنوی شهید مصطفی چمران گفت: هر بسیجی باید فرهنگ شهید چمران را در عمل ترویج نماید.

ببب

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در رابطه با ماموریت هیات وزارت علوم و بهداشت به کشورهای سوریه و لبنان و اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی آنان از اعضاء هیات علمی بسیجی خواست تا به توسعه اقتصادی، فناوری و نوآوری آنان به عنوان همکیشان جبهه مقاومت در حوزه های دانش بنیان یاری رسانند.

دکتر مجتبی بذر افشان رئیس بسیج اساتید استان خراسان رضوی و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم تاریخچه ای از تشکیل سازمان بسیج اساتید و مراسم سالروز شهادت دکتر چمران ارائه نمود. وی گفت: پس از برگزاری اولین مراسم بزرگداشت شهید چمران و ارائه گزارش آن به مقام معظم رهبری تشکل بسیج اساتید در تیرماه 1380 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و همه ساله مراسم روز ملی بسیج اساتید برگزار می گردد. وی هدف و نگاه سازمان بسیج اساتید را تربیت اساتیدی همچون شهید دکتر مصطفی چمران عنوان کرد.

بب

در ادامه این مراسم دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به صورت برخط برای اساتید بسیجی سراسر کشور به سخنرانی پرداخت. دکتر محمدباقر قالیباف در ابتدای این مراسم اظهار کرد: بسیج تبلور عینی حضور سازمان‌دهی مردم در همه امورات جامعه است. بخشی از تشکل‌های مردمی اساتید هستند، ما شهید چمران را به عنوان الگوی خود قرار دادیم چمرانی که در اوج تعهد، تخصص و اخلاص بود و با گفتار و کردار و رفتار و در نهایت با تقدیم جان خود درستی کارنامه‌اش را به اثبات رساند.

للل

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکمرانی در زمینه ایده، رویکرد، روش و ابزار به تغییر نیاز دارد، گفت: پیشقراول این تحول نخبگان و پیش‌آهنگان هم اساتید بسیجی هستند.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز در شرایط محیطی داخلی و خارجی کشور، مهم‌ترین هدف ما تحول اساسی در حکمرانی جامعه است. رهبر معظم انقلاب مبنای این تحول را فرمودند. امام (ره) نیز پیشروِ این تحول بود. همین نگاه تحولی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و باعث شد دفاع مقدس را با همۀ توطئه‌ها بگذرانیم، هدف ما تحول در عرصه‌های مختلف حکمرانی جامعه است.

ثثث

وی ادامه داد: امروز ما وارثان شهدا هستیم. شهدا در دوران دفاع مقدس با جهاد خود خرمشهر را فتح کردند که امروز خرمشهر و فتح ما ذهن‌های تصرف شده‌ای است که توسط دشمن اشغال شده و باید پاکسازی کنیم و مجدداً به دست آوریم. از اساتید بسیجی می‌خواهم که در دانشگاه‌ها نسبت به همه دانشجویان حق پدری، استادی و معلمی داشته باشند. همه دانشجویان، فرزندان و شهروندان ما هستند و اگر می‌خواهید ذهن آن‌ها را از آسیب دشمن نجات دهید، باید به این موضوع توجه شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.