نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز"

استان خراسان رضوی
با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور :

نشست "استاد بسیجی و دانشگاه تمدن ساز"

دانشگاه‌ههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید خراسان رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در این نشست  گفت: علوم انسانی نیازمند تحول است و در این مسیر روزآمدی، بومی نمودن و علمی سازی آن مورد توجه است.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: تحول در حوزه علوم انسانی به این مفهوم نیست که هر نظریه که از غرب آمده اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت،  موضوعی مهم است اظهار داشت: در فضای های علمی و دانشگاهی حافظه محوری باید به عقلانیت محوری تبدیل شود.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در رشد مقالات موفق بوده ایم، گفت: در این باره نباید تنها به مقاله نویسی بسنده کرد بلکه کاربردی و حل مسئله بودن مقالات مهم است.

تتت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: دانشگاه‌ههای کشور باید نماد شبکه‌سازی علمی باشند و در تعامل با یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

دکتر خسروپناه با اشاره به بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور گفت: در گذشته ساختاری برای نقشه جامع علمی نبود بدین منظور کمیته ای ایجاد و هیات های اندیشه ورز در برخی دانشگاه ها به این موضوع کمک می‌کند.

ننن

. وی همچنین با اشاره به لایحه حجاب و عفاف گفت: درخواست تدوین این لایحه به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده نشده بود زیرا که این لایحه قضایی ست و بر مبنای قانون باید پیشنهاد آن از سوی قوه قضاییه داده می شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در بخش دیگری با تشکر از تلاش های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه به لحاظ برپایی کرسی های نظریه پردازی و نوآوری در ردیف دانشگاههای موفق است و تاکنون ۴۲ کرسی نظریه پردازی و یک نشست نوآوری برگزار کرده است.

گگگ

گفتنی است در ابتدای این نشست تنی چند از استادان بسیجی دانشگاه های شهرستان سبزوار به بیان دیدگاهها، طرح سوالات و ارائه نظریات خود در محورهایی همچون تاثیر مصوبات شورای عالی در زندگی مردم، نقش شورای عالی در حوزه عفاف و حجاب، دلایل ضرورت ادامه تحصیل همه فارغ التحصیل ودانش آموزان در دانشگاه ها، لزوم ارائه سرفصل های تازه ای برای آشنایی دانشجویان با دفاع مقدس و تدوین درس جدید در حوزه تببین فضای مجازی تهدیدات، آسیب ها و فرصت ها برای دانشجویان پرداختند که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به سوالات دانشگاهیان پاسخ داد.

گفتنی است در ابتدای این نشست تنی چند از شاعران آیینی  اشعار خود را درباره شهید امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سبزوار قرائت کردند و در پایان این نشست از برگزیدگان جشنواره شعر شهید غیرت تقدیر به عمل آمد.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.