قدرت رهبری امام راحل و مردمی بودن ایشان

استان خراسان رضوی
یادداشت دکتر سید جلال امینی معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان رضوی :

قدرت رهبری امام راحل و مردمی بودن ایشان

بهترین الگوی تجلی خط امام، رهبر معظم انقلاب هستند که ایشان راه شناخت صحیح و دقیق ومکتب سیاسی امام را، شناخت و باز خوانی اصول و مکتب سیاسی امام میداند.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید خراسان رضوی دکتر سید جلال امینی گفت: امام راحل نهضت اسلامی شان را بر ایمان و حضور مردم در صحنه، پایه ریزی نمود.

پیوند امام با مردم ، پیوندی عقیدتی ، عاطفی و عقلانی بود امام مردم گرا بود و تحقق هر مطلوبی را در گام اول ، نه بر نخبگان و احزاب ، بلکه باتکیه بر مردم ممکن میدانست.

 وی گفت: یک نگاه کلی، دوران رهبری امام را در چهار بخش بررسی می کنیم.

1- ظهور امام به عنوان رهبر سیاسی مذهبی و کسب مقبولیت سریع از سوی اقشار مختلف مردم

 2- رهبری امام در این مرحله هست که یک دوره طولانی 15 ساله را گذراند و نطق آتشین ایشان در 13 خرداد سال 42 که روز عاشورا بود، علیه ظلم و فساد طاغوت که در پی آن ، قیام مردمی 15 خرداد رقم خورد  و امام را دستگیر و بمدت ده ماه زندانی کردند تا اوایل سال 43 امام در زندان بودند.

در سال 43 نطق انقلابی امام علیه لایحه ذلت بار کاپیتولاسیون بود که منجر به دستگیری و تبعید امام شد

 3 - اولین جرقه های انقلاب در دیماه 56 از سوی مردم قم باعث فراگیری جریان انقلاب در نقاط مختلف کشور شد

4- پیروزی انقلاب و امام که به عنوان رهبر اجتماعی و ولی فقیه جامعه ، کشتی هیجان زده انقلاب را باید به ساحل آرامش و ثبات هدایت کند.

معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان رضوی گفت: بنابر این در این چهار بخش از دوران رهبری امام، میبینم که امام نهضت اسلامی شان را با مردم اغاز کردند و  با مردم پیش بردند.

 امام، فردای انقلاب مردم را به رفتن به خانه دعوت نکرد و  بلکه مردم را در صحنه نگه داشت تا مصائب و مشکلات پیش آمده برای انقلاب را با اراده  مردم پشت سر بگذارد.

 امام زمام امور کشور را به مردم سپرد و با یک طراحی هنرمندانه در همان اوایل  انقلاب ، پنج بار مردم را پای صندوق آورد.

امام با تشکیل بسیج، حراست ، تامین امنیت کشور در برابر دشمنان را به مردم سپرد، امام در هیچ امری از انقلاب بدون مردم تصمیم نگرفت و همیشه خودش را خادم مردم میدانست، به همین دلیل از منظر رسانه های جهانی امام، محبوب ترین رهبر جهان قلمداد شد و بزرگترین استقبال مردمی درآغاز  ورود به ایران پس از پانزده سال مبارزه و تبعید  و با شکوه ترین بدرقه و تشییع  تاریخی پس ارتحال، از پیکر مطهر امام رقم خورد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.