در محکومیت دولت فرانسه ونشریه فکاهی فرانسوی شارلی ابدو

استان خراسان رضوی
بیانیه کانون بسیج اساتید قوچان :

در محکومیت دولت فرانسه ونشریه فکاهی فرانسوی شارلی ابدو

کانون بسیج اساتید وتشکل جامع اسلامی اساتید ودانشجویان ومعاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی قوچان در حمایت از مقام والای مرجعیت و ولایت و به نمایندگی از همه فرهیختگان دانشگاه، این رویکرد زشت و شنیع نشریه مذکور و تفسیر ارزش‌های اخلاقی و انسانی به سبک دولت استعماری فرانسه را قویّاً محکوم می‌نماید و خواهان برخورد جدی و قاطع مجامع بین‌المللی و دستگاه دیپلماسی کشور با این رویه دولت فرانسه در توهین به مقدسات ادیان می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
یـٰٓأَیهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ ٱلَّذِینَ ٱتَّخَذُواْ دِینَکمۡ هُزُوٗا وَلَعِبٗا مِّنَ ٱلَّذِینَ أُوتُواْ ٱلۡکتَٰبَ مِن قَبۡلِکمۡ وَٱلۡکفَّارَ أَوۡلِیآءَ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ إِن کنتُم مُّؤۡمِنِینَ (مائده: ۵۷)
 ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آنانی که دین شما را به سخره و بازی گرفته‌اند، چه از آنان که پیش از شما کتاب (آسمانی) به آن‌ها داده‌شده و چه از کفّار (دیگر) دوستان و یاوران خود مگیرید و از خدا پروا کنید اگر ایمان دارید.
بار دیگر استکبار و غرب به جهل و حماقت خود باز می‌گردند و به بهانه آزادی عقیده و بیان و استقلال مطبوعات،اقدام به عمل شیطانی با تمسخر دین و تحقیر نماد‌های دینی و ارزش‌های والای اسلامی می‌کنند.
اقدام توهین‌آمیز و دور از نزاکت نشریه فکاهی فرانسوی شارلی اِبدو  و انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، بالأخص اهانت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بار دیگر مهر تأییدی بر زبونی و اضمحلال دشمنان اسلام است.
این نشریه که به نام آزادی بیان، اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم و رسول گرامی اسلام (ص) را در کارنامه تاریک خود دارد، پیرو جریان رو به افولی است که از تئوری‌های برابری و برادری اسلام وحشت‌زده و آشفته‌اند.
جامعه اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قوچان وتشکل جامع اسلامی اساتید ودانشجویان ومعاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان ، ضمن محکوم نمودن اقدام خبیثانه این نشریه در مورد رهبر انقلاب که پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، با صراحت اعلام می‌دارد به‌هیچ‌روی، توهین این نشریه فرانسوی به مرجعیت عالی ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.
کانون بسیج  اساتید وتشکل جامع اسلامی اساتید ودانشجویان ومعاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی قوچان در حمایت از مقام والای مرجعیت و ولایت و به نمایندگی از همه فرهیختگان دانشگاه، این رویکرد زشت و شنیع نشریه مذکور و تفسیر ارزش‌های اخلاقی و انسانی به سبک دولت استعماری فرانسه را قویّاً محکوم می‌نماید و  خواهان برخورد جدی و قاطع مجامع بین‌المللی و دستگاه دیپلماسی کشور با این رویه دولت فرانسه در توهین به مقدسات ادیان می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.