جشنواره شهید چمران بسترساز تعامل جامعه نخبگان با حاکمیت است.

استان خراسان رضوی
به همت سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی:

جشنواره شهید چمران بسترساز تعامل جامعه نخبگان با حاکمیت است.

دبیر اجرایی جشنواره علمی شهید چمران با اشاره به اینکه فاصله بین نخبگان و فضای حاکمیتی خلا موجود در جامعه است، گفت: امید است این جشنواره به حل مسائل اجتماعی و تحقق شعار سال کمک کند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی،  سید مرتضی نوعی دبیر اجرایی جشنواره ملی شهید چمران در نشست خبری اولین جشنواره ملی شهید چمران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: شورای سیاست گذاری متشکل از ۱۶ نفر هستند و جلسات متعدد برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره در این مجمع برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی  خاطر نشان کرد: هیئت داوران در سه گروه ۵ نفره‌ گروه علوم انسانی و پایه، گروه فنی و مهندسی و گروه هنر حضور دارند.

وی تاکید کرد: خلا در سیستم حکمرانی وجود دارد که زمینه ساز آسیب های بسیاری است‌ و آن هم مساله فاصله بین دانشگاه و نخبگان است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی چمران با خاطر نشان کردن اینکه جشنواره های ملی حلقه وصل دانشگاه و محیط حکمرانی هستند، بیان کرد: امید است این جشنواره به حل مسائل علمی و اجتماعی و تحقق شعار سال کمک کند.

وی همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر این جشنواره زمینه های لازم برای فعالیت های پژوهشی که در راستای حل مسائل اجرایی کشور انجام می شود را فراهم کرده تا از قالب تئوری خارج شود و به سمت عملی در عرصه اجرایی پیش رود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شهیدچمران در خصوص خروجی این جشنواره گفت: اولین دوره جشنواره شهید چمران به منظور شبکه سازی اساتید برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره بستری مناسب برای اتصال جامعه نخبگانی به بدنه تصمیم گیری حاکمیتی است. در همین راستا بسیاری از دستاوردهای علمی را انتخاب و در کانون مجمع بسیج، ایده ها و راه حل ها برتر بررسی و به جمع بندی می رسد و در قالب حکمرانی به بدنه اجرایی کشور ارسال می شود. همچنین کارگروه حکمرانی با یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی مشهد جلسه ای برای تعامل هر چه بیشتر برگزار کرده است.

در ادامه این نشست، قاسم صادقی، معاون پژوهش دانشگاه امام رضا(ع) و نیز دبیر علمی جشنواره با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰۰ اثر از اساتید در قالب های مختلف به سایت ارسال شده است، افزود: با توجه به اینکه این که جشنواره با رویکرد مساله محوری تعریف شده، به کارهای فاخر اساتید امتیاز تعلق می گیرد.

وی  کتاب، مقاله، طرح پژوهشی ،رساله، پایان نامه، کرسی های نظریه پردازی، کسب و کارهای نوآور و شرکت در کارگاه و نمایشگاه ها را از محورهای جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره در قالب ۱۲ محور برگزار خواهد شد و در بخش کتاب یک نفر برگزیده معرفی خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: جشنواره ملی شهید چمران در راستای توجه ویژه به فعالیت های پژوهشی که مساله محور و در راستای رفع نیازهای کشور است برگزار خواهد شد. و نیز ۱۵ نفر داور در این جشنواره به ارزیابی می پردازند که در کمیته اصلی ۵ نفر از دانشگاه های مختلف حضور دارند.

 همچنین جانشین سازمان بسیج اساتید استان در خصوص مراسم اختتامیه جشنواره ملی شهید چمران ابراز کرد: پایان آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار است و اختتامیه در دو مرحله ملی و استانی برگزار می شود. ۲۴ آذرماه سال جاری اختتامیه جشنواره در دانشگاه فردوسی و همزمان با دهه فجر در سطح ملی برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.