پیشگامی نهضت استادی بسیج در جهت ارتقای کارآمدی و افزایش سرمایه اجتماعی

استان خراسان رضوی
محمدرضا مردانی در مشهد تاکید کرد:

پیشگامی نهضت استادی بسیج در جهت ارتقای کارآمدی و افزایش سرمایه اجتماعی

بسیج اساتید می‌تواند با ارتقای کارآمدی نظام و حل مشکلات جامعه از طریق همکاری و همراهی فعال با قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و مدنی، تدوین بسته‌های سیاستی و تصمیم‌سازی در اندیشکده‌ها، رویکرد حل المسائلی و کنشگری فعالانه در فضای مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی، نقش آفرینی کند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی ، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست شورای کانون‌های بسیج اساتید استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و یوم‌الله سیزدهم آبان به نقش موثر بسیج دانشجویی و بسیج اساتید استان مشهد (به برکت وجود مبارک حرم مطهر ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در شهر مشهد که ام‌القرای شیعه و دوستداران اهل‌بیت علیهم السلام است) در تقویت وکادرسازی نیروهای جوان، مومن و انقلابی تاکید کرد.


مردانی در ادامه ضمن بزرگداشت روز سیزدهم آبان، روز استکبارستیزی و روز دانش‌آموز به بیان سه واقعه مهم تاریخ انقلاب اسلامی در این روز یعنی 13 آبان 1343 (تبعید حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) به ترکیه به دلیل سخنرانی انقلابی ایشان در 4 آبان آن سال علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون، 13 آبان 1357 که عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم منحوس پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند و نیز 13 آبان 1358، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا) اشاره کرد و از سیلی محکم دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبان  1400به آمریکا سخن گفت و افزود: همانطور که حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) فرمودند "ما رژیم پهلوی را در انقلاب اول یعنی در بهمن 57 کنار زدیم و در 13 آبان 58 با اخراج آمریکا از کشور انقلاب دوم شکل گرفت"،  اکنون نیز در آبان سال 1400 شاهد آنیم که دلاورمردان نیروی دریایی سپاه بازآفرینی خوبی از آن دوران داشته و سیلی محکمی به آمریکاییان نواختند و ما به عنوان جامعه دانشگاهی از آنان ممنون و سپاسگزاریم.


وی، افزود: در چهار دهه گذشته همواره با استکبار جهانی درگیر بوده‌ایم و اکنون نیز این نبرد همچنان گاه به صورت رودرو و گاهی غیرمستقیم ادامه دارد. آنها از ابتدای پیروزی انقلاب برای انحراف و یا شکست انقلاب اسلامی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق ایادی داخلی و منطقه‌ای‌ خود مانع تراشی کرده‌اند ولیکن به لطف و فضل الهی و به برکت ایثارگری شهیدان عزیز ما، انقلاب اسلامی در چهاردهه گذشته این مشکلات را پشت سر گذاشته، اگرچه جنگ نرم و جنگ شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد. با اینکه این جنگ، جنگ به ظاهرخاموشی بوده اما نبرد سنگینی است. در این میان به تعبیر مقام معظم رهبری استادان دانشگاه‌ها، فرماندهان جنگ نرم، هستند و بنابراین مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و اداره این جنگ و فرماندهی این جنگ در دوران سخت کنونی برعهده آنان است.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور سپس با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در انتخابات 1400و فراهم‌سازی بستر مناسب برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بیان کرد: امروز ارکان نظام و قوای سه گانه تقریبا همسو شده‌اند و این فرصت مناسبی برای دلسوزان نظام و انقلاب است تا در هر جا و هر شرایطی  که هستند در جهت ارتقا کارآمدی و خدمت به مردم، کار و تلاش کنند. این کارآمدی است که می‌تواند سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارتقا و تقویت نماید. بنابراین نیروهای دلسورز انقلاب و در راس آن بسیج، باید پیشگام  و پیشتاز این حرکت باشند و بسیج اساتید به تعبیری به مثابه "امام اقشار" می‌تواند با ارتقای کارآمدی نظام و حل مشکلات جامعه از طریق همکاری و همراهی فعال با قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و مدنی، تدوین بسته‌های سیاستی و تصمیم‌سازی در اندیشکده‌ها، رویکرد حل‌المسائلی و کنشگری فعالانه در فضای مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی، نقش آفرینی کند و بدیهی است افزایش کارآمدی، موجب ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود.


وی در ادامه به برنامه‌های ارائه شده توسط مسئولان بسیج اساتید استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: الحمدالله برنامه‌های خوبی در این استان  انجام شده و در کنار آن باید تمرکز بر فضای مجازی و کنشگری رسانه‌ای تقویت شود.

مردانی افزود: از جمله تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی بحث جهاد تبیین است که موضوع بسیار مهمی بوده و باید به صورت جدی و از طریق تشکیل شبکه هادیان تخصصی برای جهاد تبیین به آن پرداخته شود. لازم است در موضوع تبیین مسائل و اولویت‌های نظام دقت کرد و تلاش نمود نسل جوان با  حقایق نظام جمهوری اسلامی آشنا شود تا با توطئه‌های تبلیغاتی دشمن، چارچوب‌ها و محا

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.