مشارکت حداکثری وابسته به رقابت جناحی نیست

استان خراسان رضوی
به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد:

مشارکت حداکثری وابسته به رقابت جناحی نیست

سعدالله زارعی گفت: مشارکت بیشتر مردم در انتخابات در فضایی شکل می‌گیرد که از نتیجه معرفی و بحثها اطمینان حاصل شود که قرار است کاری برای آنها انجام شود و این مشارکت ارتباطی به رقابت جناحی ندارد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی سعدالله زارعی  گفت: مشارکت بیشتر مردم در انتخابات در فضایی شکل می‌گیرد که از نتیجه معرفی و بحثها اطمینان حاصل شود که قرار است کاری برای آنها انجام شود و این مشارکت ارتباطی به رقابت جناحی ندارد.

سعدالله زارعی عصر سه‌شنبه در جمع اساتید بسیجی  استان خراسان رضوی افزود: اگر مشارکت گسترده وابسته به رقابت انتخاباتی باشد در سال ۸۴ باید مشارکت زیاد می‌شد در حالی که اینگونه نشد. همچنین در دوره‌های مختلف انتخابات این موضوع خود را نشان داده است.

 

وی ادامه داد: هر زمان که در دل مردم امید ایجاد شده، مشارکت هم حداکثری بوده است. میزان مشارکت در انتخابات، ارتباط مستقیم با کارکرد دولت حاکم دارد که می‌خواهد انتخابات برگزار کند.

 

این کارشناس سیاسی گفت: اگر دولت حاکم خوب عمل کند، میزان مشارکت افزایش و اگر ضعیف عمل کند میزان مشارکت کاهش می‌یابد. مردم هر جا روحیه وحدت و کار دیدند مشارکت بسیار داشته‌اند.

 

وی افزود: ما یک نظام برونگرا هستیم و هر اتفاقی که در داخل بیفتد در محیط منطقه اثرگذار است، حداقل آن این است که دوستان ما را خوشحال یا ناراحت می کند لذا باید در این انتخابات یک اساس خیلی محکم بنا کنیم که نظام، برای ده‌ها و قرنها مستحکم و شاداب پیش برود.

 

زارعی در خصوص اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: این انتخابات جای سخت گیری داشت زیرا رقابت این نیست که افراد ناصالح را نشان دهید تا مردم پای صندوق بیایند چون در این صورت باعث دلسردی مردم می‌شود.

 

وی افزود: اگر شورای نگهبان به خاطر مصلحت سنجی برخی افراد را تایید می‌کرد بنای کج را امضا کرده بود. رهبر معظم انقلاب هم پیش از این فرموده بودند که دقت کافی و دقیق انجام شود، هیچ چیز بهتر از عمل به مر قانون نیست.

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در میان هفت نفر تایید شده از سه جناح اصولگرا، اعتدالی و اصلاح طلب نامزد وجود دارد ادامه داد: اقدام شورای نگهبان بر اساس اصول و چارچوب انجام شده و عملکرد آن شایسته قدردانی و پشتیبانی است.

 

وی گفت: بر اساس نظرسنجی ها حدود ۵۳ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و این بار نیز حماسه می‌آفرینند.

 

زارعی افزود: آنچه این انتخابات را از بقیه انتخابات متمایز می‌کند، این است که قرار است انتخابات آتی پایه اساسی یک تحول و اتفاق بزرگ در عرصه حیات اجتماعی باشد.

 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی روز جمعه ۲۸ خرداد امسال بطور همزمان برگزار خواهد شد.

یییییییییی

یی

اااا

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.