برگزاری همایش جایگاه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مشهد

استان خراسان رضوی
به همت کانون بسیج اساتید غیرانتفاعی:

برگزاری همایش جایگاه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مشهد

همایش جایگاه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی ، محمدرضا مردانی در  این همایش  که با حضور اساتید و مدیران مراکز غیر دولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد، گفت: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که بعنوان موتور همه جانبه محسوب می‌شوند نقش ممتازی است، دانشگاه‌ها به صورت بالفعل در مناسبات فرهنگی و نقش آفرینی در سبک زندگی در تربیت دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر هستند.

 

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌هایی که در جوار بارگاه مطهر رضوی هستند نقش پر رنگ‌تر تربیت دینی در آن هاست که امیدواریم دانشگاه‌های غیر انتفاعی با کمک بسیج اساتید این جهت گیری دینی را در جوار حرم رضوی محقق کنند.

 مردانیبا تاکید بر اهمیت وجود دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی افزود: زمانی که ظرفیت آموزش عالی ما کم بود سونامی پشت کنکور داشتیم لذا توسعه اموزش عالی در دستور کار قرار گرفت و زیر نظام‌های مختلف ایجاد شد تا مشکل جوانان حل شود آن زمان بار بزرگی را موسسات و دانشگاه‌های غیر دولتی بر دوش کشیدند و ما از این نیاز جدی که دغدغه خانواده‌ها بود عبور کردیم.

ننن

مردانی با اشاره به چند نکته مهم در تحقق بیانیه گام دوم ادامه داد: از اساتید بسیج میخواهیم محور فعالیت‌های بسیج را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهند و این مساله را جدی بگیرند، زیرا که ماموریت و مسولیت اصلی دانشگاه تربیت مدیران، کارشناسان و متخصصان آینده نظام است.

رییس بسیج اساتید کشور با بیان اهمیت تربیت در دانشگاه‌ها گفت: این مساله بسیار اهمیت دارد، زیرا که دانشگاه‌ها کانون اصلاح جامعه هستند و همانطور که امام (ره) گفتند اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جامعه ما اصلاح می‌شوند چرا که هم امرا هم علما و هم فق‌ها همه در همین دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.